31 mars 2010

Borde eller Måste!

Borde ringa min mottagning innan påskhelgen. Har slut på mediciner att sova på. Men ack vad det känns jobbigt. Idag glömde jag ta mina Concerta vilket faktiskt ledde till att jag fick lida mig igenom mina timmar på jobbet. Tappa helt fokus på sysslorna och känner mig just nu helt matt. (jag som stoppar i mig de flesta piller av tvång och av rädsla för vad som skulle hända om jag inte stoppar i mig dom, fick idag bekräftat att något viktigt gör dom)
Måste försöka lägga mig en stund. Kroppen skriker efter vila, är så trött att den värker. Tänk om min hjärna också kunde tystna på befallning. Varför kan inte kroppen och knoppen samköra sina signaler? För även tankarna är tröttsamma.

2 kommentarer:

Cattis sa...

Ja å det där är ju hemskt, när man missar concertan!
Måste säja att den medicinen är helt oumbärlig för mej, jag fattar inte hur jag klarade mej utan den, innan jag fick min diagnos!

Hoppas det löser sej med med över påskhelgen!
Hugs!

Therese sa...

Oumbärlig även för mig vad det verkar.
I alla fall om jag måste umgås med folk och där det ställs krav på mig som kanske inte riktigt balanserar mitt humör i övrigt.
Jag menar det tar mycket energi att delta (spela) i det sociala spelet.
(särskilt när man inte riktigt vill)

Ringde och ordna ny medicin. Blev så glad att min läkare hade semester, då slappa jag jobbiga frågor. Så det vart inte så jobbigt som målat upp.