5 april 2010

Läslust

Trots att jag tog min nattliga dos kemisksömn så kunde jag inte somna i natt. Började istället läsa  "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva". Har haft boken i min ägo ett tag men har inte haft nån läslust. Jag läste boken från början till slut, jag hade förväntat mig att boken skulle påverka mig mera på något vis. Kanske var jag omtöcknad av min med. Eller så  är det helt enkelt så, att hennes beskrivning inte är något främmande och skrämmande för mig? Det är vardagliga tankar. På livet och döden. Så på det känsliga planet berörde den inte mig särskilt mycket, det intressanta i boken är mer av de filosofiska slaget.  Ska låta den smälta in, läsa den igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Intressant. Jag har känt till boken sen den kom, men precis som du har jag nyligen läst den. Ungefär samtidigt, verkar det som. Spookie ;)

Jag sträckläste, vilket jag inte brukar göra. Den var stark, och hade mycket igenkänning i sig. Men jag har inte ännu riktigt smält vad den betyder för mig.